De behoefte naar gepersonaliseerde (slimme) verzekeringen groeit in de verzekeringsbranche. Niet alleen wil je als klant verzekeringen snel kunnen vergelijken, maar je wilt ook een verzekering die aansluit op jouw situatie en levensstijl. Dit is aantrekkelijk voor zowel verzekeraar als de klant, omdat je zo verzekeringspakketten kunt aanbieden. Ook de bereikbaarheid en contactmomenten van de klant met de organisatie speelt een steeds grotere rol in het maatwerk. Procesautomatisering en een geïntegreerd software systeem voor contactenpunten (virtueel assistent, telefonie en contactformulieren) kunnen hiervoor een interessante tools zijn.
Deze verkoop- en servicekanalen dienen naadloos aan te sluiten op mobiele apparaten en backoffice systemen. Binnen deze sector zie je dat sommige platformen bepaalde essentiële onderdelen missen, zoals elektronische handtekeningen of het uploaden van een rekening. Hierdoor is het alsnog nodig om papieren documenten aan te leveren of wordt je naar een aparte webbrowser gestuurd. Uit onderzoek van Verzekeringvergelijk.nl blijkt dat slechts een kwart van de verzekeraars een mobiele website beschikbaar heeft voor smartphone of tablet. Zonde, want hier kun je veel meer uit halen!
Benieuwd hoe jij de werkprocessen binnen de organisatie kunt optimaliseren? Wij zijn bekend met de verzekeringsbranche, dus neem gerust contact met ons op!